Lakshmi med Lotusen

fredag 23 juli 2010

Fladdermössen flyttar in


Jag blev attackerad av två fladdermöss
i natt när jag vädrade för att bli av med den olidliga värmen i lägenheten.

Vid midnatt när jag skulle sova och stänga balkongdörren flög plötsligt en fladdermus in och flög runt överallt, så jag fick krypa under täcket när den flög rakt mot mig.


Den hittade inte ut igen fast jag försökte vifta med tidningar och lämnade dörren öppen och jag vågade inte sova ifall den skulle anfalla mig.

Så efter någon timmes allmän jakt och förvirring flög ytterligare en fladdermus in och nu blev kaoset totalt. Med två bombflyg som gick till attack mot mig när jag gömde mig under mitt täcke och jag försökte vifta bort dem med en tidning.

Jag flydde in i sovrummet och ringde polisen, sen 118118 som kopplade mig till fastighetsägarens jour. Men ingen kunde komma och hjälpa en stackars jungfru i nöden attackerad av läderlappar eller var det kanske rent av vampyrer??!!

Jag tände lampor och det började ljusna så vid 5-tiden tröttnade de och kröp under ett draperi vid dörren och somnade. Så jag lämnade slagfältet och barrikaderade mig bakom stängd sovrumsdörr och hoppades mardrömmen skulle vara borta på morgonen.


Men jag var inte full och det var ingen dröm, Så på morgonen fick fastighetsskötaren komma med sina handskar och lyfta ut fladdermusparet som flyttat in i mitt draperi under natten utan att betala för login!!?? ;-)

Han berättade att fladdermöss ibland kommer fel och flyger in när de letar efter en plats att sova. De är inte farliga och det bästa är att hänga upp ett vitt skynke, så sätter de sig där och man kan försiktigt vira in dem och lyfta ut dem så flyger de bort sen.

Då förstod jag äntligen att de inte attackerade mig utan försökte sätta sig på mitt vita täcke och min vita soffa. Men där satt ju jag och viftade bort dem. ;-)





Nu vet jag bättre till nästa gång och de är ju nyttiga som tar alla insekter och är ju fridlysta dessutom. Men jag ska nog inte ha balkongdörren öppen mitt i natten igen, för vem vet vad som kommer in och anfaller mig nästa gång ;-)

1 kommentar:

  1. uno de ellos ,no seria DRACULA,los murcielagos son portadores de muchas enfermedades, mejor no tocarlos te invito a mi blog de artistas Argentinoguillermocharangofurlong.blogspot.com,sientras dejame tu comentario,saludos y espero saber de ti,yo me registre en tu blog

    SvaraRadera