Lakshmi med Lotusen

lördag 31 juli 2010

Det har visst gått troll i allt just nu!??


Först pajade diskmaskinen härom dagen. Men det gjorde inte så mycket och jag har den som diskställ så länge ;-)


Förra veckan invaderades jag av fladdermöss. Men ikväll har Murphy´s law slagit till med full kraft :(
eller så har jag fått troll eller några småjävlar som bara älskar att ställa till det för folk ;-)


Det mörknade och jag tände en vägglampa i vardagsrummet. Men glödlampan exploderade och snabbsäkringen löste ut. Jag bytte glödlampa och startade säkringen igen och allt var frid och fröjd..tills jag tände taklampan och det blev svart och säkringen löste ut igen.

Jag släckte alla lampor, stängde av stereon och tvn och drog ur sladdarna. Så testade jag säkringen igen. Men den var tvärdöd. Nu hade tom kyl/frys och halva kökets och halva hallens elurtag och lampor slutat funka. Suck :(

Jag testade att dra ur allt och sätta in en sak i taget och testade. Men nejdå..trollen ville verkligen jävlas med mig idag..

Så ingen tv eller stereo och kolsvart i vardagsrummet och jouren kommer inte förrän i morgon bitti, eftersom jag lyckades dra igång kyl/frys via en förlängningssladd.

Allt jag behöver nu är en exorcist, voddodoktor, shamaan eller liknande som driver ut alla troll och småjävlar så jag slipper fler olyckor och fladdermöss på loftet ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar